Dostal se mi po dlouhé době do ruky zase jeden vůz, jak je již patrné, jedná se o Ford Focus. Má práce spočívala v tom, že vůz měl již z výroby originální centrální zamykání, bohužel bez dálkového ovládání (dále jen DO) a postupem času i jen jeden klíč. Požadavek zněl jasně. "Chci ovládat centrál dálkovým ovladačem z vystřelovacího klíče" a tak jsem se pustil do práce....
Vůz tedy disponoval jediným obyčejným klíčem a centrálním zamykáním bez DO. Po pátrání na Internetu jsem se vybaven informacemi pustil do práce. Řídící jednotka centrálního zamykání se nachází za kastlíkem u spolujezdce. Je tedy třeba ho demontovat, na spodní straně je pár šroubků. Demontáž je snadná a rychlá. Po odklopení je hned na pravé straně vidět řídící jednotka, kterou drží plastový rámeček. Po sejmutí se odpojí konektor a řídící jednotka se vytáhne ven.
Po prostudování jsem zjistil, že tato jednotka nese označení "98 AG 15K600 AA" a neumí dálkové ovládání již z výroby, tudíž musí pryč.
Na Internetu jsem našel jednoho pána, který dělá několik let jen vozy Ford Focus a má prostě všechno. Navíc je pán velmi hodný a dá se s ním perfektně domluvit, jako bonus má perfektní ceny. Zde na něj uvádím kontakt -> Josef Karnet +420 777 858 942 (případně pak mechanika z Ústí nad Labem, který Fordy rozebírá a opravuje -> Jiří Frank 604 609 582). Zaslal mi tedy řídící jednotku, která umí dálkové ovládání. Když jsem znovu usedl do Focuse, trošku jsem se zalekl nové řídící jednotky, ta totiž měla dva vývody. A ta stará měla jen jeden. Naštěstí byl ale výrobce inteligentní a na tomto jednom svazku jsem našel i schovaný druhý (modrý) konektor. Ten sice zapojený před tím nebyl, ale do této jednotky zapojit šel. Později jsem přišel na to, že tento modrý konektor ovládá směrová světla.
Takže nyní máme zapojenou řídící jednotku, která již umí dálkově ovládat centrální zamykání. Já sehnal jednotku nesoucí název "98AG 15K600 ADA". Nyní bylo zapotřebí spárovat dálkový ovladač s jednotkou. (Návodů je několik, mě se na tento typ osvědčil tento). Usedneme do vozidla, vložíme klíček do zapalování a rychle otočíme do polohy II a zapalovení zase vypneme (pozice 0). Takto to provedeme 4x rychle po sobě. Musíme se vejít do časového limitu 6 vteřin. Když otáčíme klíčkem po čtvrté, opět ho uvedeme do pozice 0 (vypnutí). V tomto okamžiku by se měl ozvat ten líbezný tón, který naznačuje, že je vše v pořádku a jednotka čeká na stisknutí tlačítka na novém ovladači. Po zaznění tónu tedy stiskneme libovolné tlačítko na ovladači (já stiskl zamknutí). Ozve se znovu tón, že jednotka příkaz akceptovala. Po tomto tónu jednotka čeká na další ovladač. Pokud máte původní, nebo ještě další, opět zmáčkneme tlačítko a čekáme na tón. Po ukončení párování stačí jen klíček znovu otočit do pozice II a jednotka nastavení uloží.
POZOR! Při párování ovladačů se všechny ostatní vyruší. Pokud máte původní ovladače k DO, je třeba je spárovat všechny najednou!
Po tomto nastavení jsem mohl ovládat centrální zamykání vozu. Po prvním stisknutí tlačítka pro odemknutí, se otevřou jen dveře u řidiče. Po druhém stisknutí se otevře celý vůz (kromě kufru, ten má samostatné tlačítko) Po stisknutí uzamčení vozu se vůz překvapivě zamkne a díky nově zapojenému modrému konektoru i jednou blikne, že je vše v pořádku a vůz byl uzamčen. To stejné platí i v případě, že je vůz zamčený a otevřu jen víko kufru. Stisknu 2x tlačítko pro odemčení kufru, kufr odskočí. Po opětovném uzavření víka na mě vůz jednou blikne, že je zabezpečený. Poměrně hodně muziky za málo peněz a ještě méně stráveného času nad instalací.
Stále ale mám obyčejný klíček a druhý s ovládáním a bez planžety.
Objednal jsem tedy vystřelovací klíč. A zašel se vším vybavením do obchůdku, kde vím, že brousí klíče na auta. Paní byla velmi ochotná, bohužel mě odmítla, že z vystřelováku má strach a že nemá náhradní. Prý stačí se zmílit o 0,2mm a je vše špatně. Odkázala mě na víkend, jenže to jedu pryč a čas už mít nebudu. Riskl jsem to, paní pochválil, že je určitě šikovná a že když to zkazí, nebudu se zlobit. Prostě buď a nebo... Byl jsem z prodejny vykázán, že na to potřebuje mít klid. Vrátil jsem se zhruba za půl hodinky a šel klíč vyzkoušet. Říkal jsem, že byla paní šikovná a nezmýlil jsem se. Zaplatil necelých 300,- a s vybroušeným vystřelovákem se vracel domů a pustil se do práce.
Z původního klíčku jsem vytáhl skleněnou ampulku s chipem pro imobilizer. Kdybych to tam nedal, vůz nenastartuje. Chip je schovaný na rohu klíčku pod modrou gumou. Možná bude vaše barva jiná, na tom nezáleží. Vytáhnout gumu šlo hůř něž jsem čekal, ale povedlo se.
Vůz tedy disponoval jediným obyčejným klíčem a centrálním zamykáním bez DO. Po pátrání na Internetu jsem se vybaven informacemi pustil do práce. Řídící jednotka centrálního zamykání se nachází za kastlíkem u spolujezdce. Je tedy třeba ho demontovat, na spodní straně je pár šroubků. Demontáž je snadná a rychlá. Po odklopení je hned na pravé straně vidět řídící jednotka, kterou drží plastový rámeček. Po sejmutí se odpojí konektor a řídící jednotka se vytáhne ven.
Po prostudování jsem zjistil, že tato jednotka nese označení "98 AG 15K600 AA" a neumí dálkové ovládání již z výroby, tudíž musí pryč.
Na Internetu jsem našel jednoho pána, který dělá několik let jen vozy Ford Focus a má prostě všechno. Navíc je pán velmi hodný a dá se s ním perfektně domluvit, jako bonus má perfektní ceny. Zde na něj uvádím kontakt -> Josef Karnet +420 777 858 942 (případně pak mechanika z Ústí nad Labem, který Fordy rozebírá a opravuje -> Jiří Frank 604 609 582). Zaslal mi tedy řídící jednotku, která umí dálkové ovládání. Když jsem znovu usedl do Focuse, trošku jsem se zalekl nové řídící jednotky, ta totiž měla dva vývody. A ta stará měla jen jeden. Naštěstí byl ale výrobce inteligentní a na tomto jednom svazku jsem našel i schovaný druhý (modrý) konektor. Ten sice zapojený před tím nebyl, ale do této jednotky zapojit šel. Později jsem přišel na to, že tento modrý konektor ovládá směrová světla.
Takže nyní máme zapojenou řídící jednotku, která již umí dálkově ovládat centrální zamykání. Já sehnal jednotku nesoucí název "98AG 15K600 ADA". Nyní bylo zapotřebí spárovat dálkový ovladač s jednotkou. (Návodů je několik, mě se na tento typ osvědčil tento). Usedneme do vozidla, vložíme klíček do zapalování a rychle otočíme do polohy II a zapalovení zase vypneme (pozice 0). Takto to provedeme 4x rychle po sobě. Musíme se vejít do časového limitu 6 vteřin. Když otáčíme klíčkem po čtvrté, opět ho uvedeme do pozice 0 (vypnutí). V tomto okamžiku by se měl ozvat ten líbezný tón, který naznačuje, že je vše v pořádku a jednotka čeká na stisknutí tlačítka na novém ovladači. Po zaznění tónu tedy stiskneme libovolné tlačítko na ovladači (já stiskl zamknutí). Ozve se znovu tón, že jednotka příkaz akceptovala. Po tomto tónu jednotka čeká na další ovladač. Pokud máte původní, nebo ještě další, opět zmáčkneme tlačítko a čekáme na tón. Po ukončení párování stačí jen klíček znovu otočit do pozice II a jednotka nastavení uloží.
POZOR! Při párování ovladačů se všechny ostatní vyruší. Pokud máte původní ovladače k DO, je třeba je spárovat všechny najednou!
Po tomto nastavení jsem mohl ovládat centrální zamykání vozu. Po prvním stisknutí tlačítka pro odemknutí, se otevřou jen dveře u řidiče. Po druhém stisknutí se otevře celý vůz (kromě kufru, ten má samostatné tlačítko) Po stisknutí uzamčení vozu se vůz překvapivě zamkne a díky nově zapojenému modrému konektoru i jednou blikne, že je vše v pořádku a vůz byl uzamčen. To stejné platí i v případě, že je vůz zamčený a otevřu jen víko kufru. Stisknu 2x tlačítko pro odemčení kufru, kufr odskočí. Po opětovném uzavření víka na mě vůz jednou blikne, že je zabezpečený. Poměrně hodně muziky za málo peněz a ještě méně stráveného času nad instalací.
Stále ale mám obyčejný klíček a druhý s ovládáním a bez planžety.
Objednal jsem tedy vystřelovací klíč. A zašel se vším vybavením do obchůdku, kde vím, že brousí klíče na auta. Paní byla velmi ochotná, bohužel mě odmítla, že z vystřelováku má strach a že nemá náhradní. Prý stačí se zmílit o 0,2mm a je vše špatně. Odkázala mě na víkend, jenže to jedu pryč a čas už mít nebudu. Riskl jsem to, paní pochválil, že je určitě šikovná a že když to zkazí, nebudu se zlobit. Prostě buď a nebo... Byl jsem z prodejny vykázán, že na to potřebuje mít klid. Vrátil jsem se zhruba za půl hodinky a šel klíč vyzkoušet. Říkal jsem, že byla paní šikovná a nezmýlil jsem se. Zaplatil necelých 300,- a s vybroušeným vystřelovákem se vracel domů a pustil se do práce.
Z původního klíčku jsem vytáhl skleněnou ampulku s chipem pro imobilizer. Kdybych to tam nedal, vůz nenastartuje. Chip je schovaný na rohu klíčku pod modrou gumou. Možná bude vaše barva jiná, na tom nezáleží. Vytáhnout gumu šlo hůř něž jsem čekal, ale povedlo se.
Ampulku s chipem jsem nasadil do připraveného prostoru ve vystřelovacím klíčku. Bohužel místo bylo poněkud větší a tak jsem pro jistotu zákápnul chip troškou silikonu z tavné pistole. Chip byl tedy na místě, rozdělal jsem i druhý ovladač, kde bylo dálkové ovládání. Tištěný spoj jsem odklopil, podním je baterie. Baterka šla ven dobře. Doporučuji nezapomenout i na ty dva plíšky, který spojují + a - baterie s tištěným spojem DO. Spodní plíšek šel o něco hůře, byl plastem na dvou místech zaletovaný. Použil jsem ruční mini frézku, ale určitě to půjde i jinak. Plíšek jsem ve vystřelovacím klíči nacvakl a v místech, kde byl natavený plast jsem přiložil mikro pájku, aby i tady byl plast natavený a plíšek lépe držel. Pokud si s tím nepohrajete, riskujete, že při manipulaci s ovladačem vám bude plíšek neustále vycvakávat baterku ven. Na druhou stranu ovladače vystřelovacího klíče jsem nacvakl tištěný spoj DO a pak už jen to dát všechno dohromady. Mě se lépe vystřelovák dával dohromady, když byl "vystřelený". Pak jsem z druhého ovladače jen nasadil konec pružinky, otočil o 180° a přicvakl. Přišrouboval, nalepil logo a vyzkoušel. Jak jinak než perfektní a funkční.
Samozřejmě, pokud máte již ovladač s DO a chcete mít klíč vystřelovací, začátek článku pro vás odpadá a máte práci o dost usnadněnou. Stačí jen přeházet obsah ovladače do vystřelovacího klíče. Žádné párování, nebo výměna jednotky se vás netýká.
Omlouvám se, že není víc fotek z výměny, ale měl jsem po celém dnu vybitý telefon a tlačil mě čas.
Snad můj návod někomu pomůže, kdyby měl někdo problém a chtěl se poradit, nechť mě kontaktuje na mailu: lukas(zavináč)rutar.cz
Dekuju za skveli clanek plny detailu.
OdpovědětVymazatTaky musím poděkovat! Návod stručný, srozumitelný. Jen škoda, že p. Karnet rozebírá Focusy s GEMem, takže tato jednotka se u něho objevuje jeho slovy skoro vůbec. Takže sháňka jinde :) Ale Práce na 30min a dělal jsem tedy s troj. tlačítkovým ovladačem vajíčka, který jsem vyhrabal u kamaráda v dílně a za 120kč koupil násadku s planžetou a nechal vybrousit :)
OdpovědětVymazatDěkuju
Ahoj, pěkný návod, ale mám dotaz. Mám neoriginální klíč s imobilizérem, který obsahuje i baterii, pak mám originál klíč obyčejný s imobilizérem. Auto je socka s centrálem bez DO, jako v tvém případě. Jednotku mám z bývalého FF, co jsem rozebral a který měl DO. Takže mi jde o to, jestli můžu koupit celý klíč i s elektronikou, nechat vybrousit, umístit ampulku a vše bude fungovat? Jde mi o to aby ta elektronika v novém klíči šla spárovat s jednotkou ve voze.
OdpovědětVymazatMockrát díky
Ondra
Můžu se jen zeptat v jakých místech ten modrý konektor hledat? Nemůžu ho tam vůbec najít, předem díky!
OdpovědětVymazatMěl by být někde na svazku. Je třeba trochu prohmatat svazek, bývá to zašmodrchané páskou z výroby. Je taky možné (už jsem to viděl) že je vůz úplně v základu a tudíž nemá ani přípravu. Na funkčnost centrálu by to nemělo vadit (vozidlo však nebude blikat)
Vymazat