Přeskočit na hlavní obsah

Ford Focus - Rozleštění světlometů

stav světlometů před leštěním
Samozřejmě, zná to asi každý. Zažloutlá nehezká světla, poškrábaná, matná a hlavně strašně špatně svíticí v noci. Ale proč kupovat nové lampy, když ty původní se dají vyleštit? A není to nějaká extra práce. Samozřejmě kdo to nikdy nedělal, raději investuje pár stovek a předá vůz někomu, kdo praxi s rozleštěním již má. Ale proč se ochudit o ten hřejivý pocit "já to dokáza" ? Obzvláště, stojí-li set na rozleštění zhruba 500,- a sada vystačí na dvě a více vozidel. Tak se na to pojďme podívat..











Pro první práci je nejprve vhodné zakoupit set. Pokud se práce bude líbit, není pak problém dokupovat jen samotné pasty zvlášť. V balíčku je i připevňovací houba na vrtačku. Pro amatérské rozleštění stačí. V případě, že budete leštit lampy celé své rodině, je určitě vhodnější zakoupit nástavec přímo na úhlovou brusku, či rovnou nástroj tomu podobný určený jen na leštění. To se ale už nepohybujeme v řádech stokorun. Chceme tedy vyleštit jen náš vůz a tedy dvě lampy. Postupů je na Internetu několik a námi osvědčený budu zde prezentovat. Nejprve se lampy umyjí a pak zdrsní smirkovým papírem. První fáze proběhla za sucha s papírem o zrnitosti 1000. Na papír není třeba tlačit, smirek odvede práci sám. Je důležité brát lampu po celé ploše a za normální rychlosti nezapomenout ani na kraje.


Nedoporučuji se s papírem někde extra zastavovat a brousit na jednom místě. Pokud je vše hotové, lampa bude vypadat asi takto.


Do víčka od PET-lahve uděláme díru a lahev napustíme mýdlovou vodu. Zrnitost smirkového papíru byla snížena při každém dalším broušení vždy o 50% pokud se nedošlo až na úplně hladký smirkový papír. Broušení se provádí za asistence mýdlové vody z lahve. Když se dojde až na konec, světlomet ještě nese známky drobných rýh. 


Nastává řada na pastu ze setu, která světlomet vyleští. Na molitanovou houbičku, která je upevněná na vrtačce, či na úhlové brusce naneseme do středu malou část pasty. Světlomet stejným způsobem otečkujeme po celé ploše. Lampu leštíme, dokud je k dispozici ještě pasta, jakmile začne ubývat, je důležité, aby nám kolega začal opět světlomet polévat mýdlovou vodou. Dokud se na plastu vytváří kalná voda, stále pokračujeme. Jakmile však začne pomalu mizet, vodou již nepoléváme a plast ještě do sucha vyleštíme. Když je vše hotové, houbička začne ne světlometu drhnout a zasekávat se, to je známka toho, že je světlomet vyleštěný. Vysušíme a natřeme UV ochrannou pastou, která schne asi 20min. Pak jemným ubrouskem, či hadříkem vyleštíme a práce je hotová..



















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Klíče Ford Focus MK1 a vše kolem nich (1998-2004)

Doba od posledního článku utekla jako voda z vidličky. Diskuze ohledně klíčků trochu pominula a dostala se do podvědomí. Ovšem stále velmi často dostávám otázky ohledně klíčů, imobilizéru, dálkového ovládání apod. Rozhodl jsem se tedy vnést trochu světla do tohoto jednoduchého odvětví z praxe a techniky.

Vypnutí imobilizéru Renault (Laguna I )

Nastala velmi kuriózní situace, kdy se mi dostala do rukou Laguna s nefunkční dálkou (originál). Situace byla o to vtipnější, že zámky jsou od zlodějů poškozené a tím pádem nefunkční. Majitel vždy otevíral původním dálkovým ovladačem (dále jen "DO"). Všichni majitelé Lagun však vědí, že místem, kde je přijímač DO umístěn ( v kabině u vnitřního osvětlení pod anténou) velmi silně zatéká a tak hrozí koroze součástek a tím nefunkční jednotka přijímače DO. Tato situace samozřejmě nastala. Po násilném otevření Laguny přišla další rána a to v podobě imobilizéru (dále jen "imo"). Ten totiž nepřijme skrze přijímací jednotku DO signál a tím je imo stále aktivní- blokuje start. Nastává tedy situace - jak vůz bez větší námahy a investic zprovoznit? Pokusím se tedy přesně odhalit postup s ilustracemi, odblokovat imo by měl zvládnout každý.

Ford Focus - Jak z manuální klimatizace udělat automatickou ( Klimatronic)

Jednoho dne se kamarád rozhodl, že se mu prostě líbí automatická klimatizace. Když jsem na to zareagoval slovy "to ale není práce na jeden den" už jsem v ruce držel klíče od jeho vozidla a že další tři týdny nebude doma, takže na to mám dost času. No a já se pustil do práce....