Přestavba dálkového ovládače Ford Focus MK1

V úvodu bych rád upozornil, že celý článek pojednává o přestavbě klíče. Jedná se tedy o úpravu původního, nikoliv vytvoření nového klíče. Jak dosáhnout originálního centrálního zamykání na dálkové ovládání jsem se věnoval v minulém článku. Nyní tedy počítejme s tím, že vozidlo umí dálkově ovládat své vlastní dveře a máme k dispozici alespoň jeden funkční klíč, se kterým lze vozidlo nastartovat. Pojďme se nyní podívat na to, jak vozidlo odemykat novejším klíčkem, který je určený pro novější modely Ford Focus...













I když byl původní vystřelovací klíč určený na tento model (MK1) velmi nesympatický, tak nějak to s ním ještě šlo.

Bohužel základní desky v klíči, které se používají do všech klíču s DO (dálkovým ovládáním) velmi často trpí na odpadávání tlačítek. Jednoduše prostě odpadne, DO samozřejmě přestane fungovat a v klíčku cosi chrastí. Velmi častý problém je i destrukce spoje v tlačítku, které sice zůstane přiletované na svém místě, ale je prostě tvrdé a nelze stisknout. Novější verze tento problém nemá a navíc novější DO vypadá už trošičku inteligentně a hlavně kvalitou je klíček od toho původního úplně někde jinde. V první řadě musíme udělat to, že si klíček objednáme z číny. Není na tom nic těžkého, platí se kartou a platba je bezpečná. Mě klíč přišel do krásných 10 dnů, což je na čínu v poslední době opravdu velmi krátký čas. Klíček stál okolo 300Kč a jak jsem již psal, mnou objednaný klíček má plasty a veškeré zpracování opravdu kvalitní. Přikládám odkaz, který sice nebude fungovat X let, ale prvních pár měsíců snad ano:

http://www.aliexpress.com/item/Remote-Key-3-Button-With-Chip-4D60-for-Ford-BA-Falcon-FPV-XR6-SX-Territor-433MHz/32359712995.html

Jde právě o klíč pro novější modely, který má už ovládací tlačítka hezky pod sebou a jsou zpracovaná tak, že se jen tak neohmatají.


Rozdíl je samozřejmě už na první pohled jasný, který z klíčků je nejen hezčí, ale i kvalitnější. Výhoda mnou objednaného klíče spočívá v tom, že klíč je sice pro novější model, ale má planžetu právě pro naše stařičké MK1, takže odpadá starost nějakého dalšího hledání.


Základní deska v novějším klíčku pracuje na stejné frekvenci, takže když klíček z číny dorazil, ihned jsem rozbalil obálku a běžel k vozidlu jej spárovat. Samozřejmě spárování fungovalo. Jakým způsobem se páruje dálkový ovladač k centrálnímu zamykání jsem se věnoval v minulém článku. Pokud tedy někdo neví, nechť neváhá a podívá se na starší příspěvky na tomto blogu.


Jediné co musíme pro úplnou funkčnost klíčku udělat, je drobně upravit jeho útroby. Klíček sice přišel s čipem imobilizéru, ale právě novějším typem. Nahrát data by do něj možná šlo, ještě jsem to nezkoušel, ale protože mi šlo jen o přestavbu, novější čip jsem neřešil a jednoduše ho dal stranou. V novém klíčku vám totiž přijde čip takový...


... a náš původní čip imobilizéru vypadá takto...


... takže keramická černá kostička šla stranou a chopil jsem se skleněné ampulky. Logicky v klíčku ale pro takovou ampuli není místo, jelikož se předpokládá, že do klíče přijde právě ta keramická kostička (typu 4D-60). S touto černou kostičkou ale jakožto majitel MK1 nepřijdete za normálních okolností do styku, protože ta naše skleněná ampulka se do klíčku zasouvala až do roku 2004. Ale zpět k úpravě klíčku. Je to vlastně velmi jednoduché a úpravu by s troškou mé trpělivosti zvládl i můj dvouletý syn. Chopil jsem se mini brusky a původní prostor v klíčku jednoduše zvětšil.


Doporučuji vytvořit alespoň o 1mm vetší prostor než je ampulka. Ta do připravovaného místa musí krásně zapadnout, nesmíme jí však rvát ani menší, ani větší silou. Zároveň by tam neměla plandat. V obou případech by se mohlo stát, že při pádu klíče se ampulka rozbije. Odolnost čipu neznám, ještě jsem neměl tu čest, ale budeme raději počítat s tím, že by ampulka mohla být křehká. No a to je vlastně celá sranda. Klíče se zase složí, pozor na to, až budete klíč kompletovat, tak s vystřelenou planžetou a 1x se zasazenou pružinou otočit kolem své osy. Tím jí napružíme a klíč pak bude vystřelovat. 


Přestavba je hotová a vy máte konečně normální vystřelovací klíček, za který se nemusíte stydět. Pokud je někdo opravdový fanatik na svůj vystřelovací klíč, může si ještě pořídit nějakou ochrannou fusku na klíč...


Ta mi osobně nepřijde moc praktická, ale jak stále říkám... 1000 lidí, 1000 různých chutí. Dostal jsem ještě otázku jaký je rozdíl v tloušťce obou klíčů, tak potvrzuji, že ten novější je o něco slabší a tak je to trochu nezvyk. Ale řekl bych, že spíše příjemný...


Samozřejmě jsem novou planžetu na klíčku musel nechat vybrousit, pokud jste z Ústí nad Labem, doporučuji dřevěnou budku na parkovišti u OBI, kde jsou velmi zruční a ještě se mi nestalo, že by udělali něco špatně. Ochota 100% a za cenu 300Kč mě to ani nebolelo. Celkový čas úpravy mi zabral asi 4 minuty. Se složením a cestou tam i zpět pro vybroušení planžety tak 30 min. 

V případě dalších otázek nás kontaktujte ve Facebookové skupině Ford Focus Club CZ, nebo dole v komentářích. 

Komentáře

  1. Skvělý návod! Z auta bez DO jsem pomocí dvou tvých návodů udělal vůz s dálkou a ještě k tomu s krásným vystřelovákem. Super, díky.

    OdpovědětVymazat
  2. Fordem tam a vlakem zpátky a nebo to už neplatí? Podle mě se ta značka a automobilka velmi polepšila, protože když nám naposledy půjčovna dodávek nabízela Forda Transita, tak jsme se ptali jak moc je ten vůz poruchový a bylo nám řečeno, že do Španělska dojede s přehledem.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Váš příspěvek bude schválen pouze v případě, že neobsahuje odkaz na externí web.